Afblijven
Omdat we leesvaardigheid binnen het onderwijs willen stimuleren is het belangrijk om het leesgedrag van de leerlingen te motiveren. Bij het boek Afblijven krijgen de leerlingen de kans om stil te staan op het onderwerp van het boek. Het is belangrijk dat de leerlingen (NVT-leerlingen) jeugdliteratuur belevend leren lezen.
Door haalbare leerdoelen en structuur in de opdrachten kunnen we bij de leerlingen inlevingsvermogen activeren.
Leerdoelen van de opdracht:
- Leerlingen kunnen personages typeren, zowel innerlijk als uiterlijk.
- Leerlingen herkennen verschillende emoties in de tekst, zoals boosheid, verdriet en blijdschap.
Deze leerdoelen zijn gebaseerd op het referentiekader niveau 1F->2F van de taal domein Lezen van fictionele, narratieve en literaire teksten. De leerdoelen van het referentiekader zijn ook toepasbaar voor NVT-leerlingen, ze bieden structuur aan en geven leraren inzicht in de groei van de leerlingen.
Deze leerdoelen passen bij de opdracht en kunnen goed gebruikt worden tijdens het verwerken van dit boek.
De leerdoelen worden getoetst aan het einde van iedere les. Aan de hand van een beoordelingsformulier.
Maak jouw eigen website met JouwWeb